Maral'ı severim fakat bu kitap... tuhaf. Öncelikle şunu söylemeliyim ki ben kitabı fiziksel olarak okumadım. Maral'ın sitesinden okudum bu yüzden nerede bittiğini bilmiyorum. Özellikle de Farah'ın tavırları beni yordu. Şimdi ise kitabın başından başlayalım. Kalenderler ve Tozlular hasımlar. Fakat sanırım düşmanlıkların sebebine kitapta yer verilmemiş. Bende fark etmemiş olabilirim. Farah çıtkırıldım bir kız. Açıkçası biraz da salak. Bir gün gurur Kalender ve Leyla Mahlaz'ın nişanına hazırlık yapmak için Kalender'erin alışveriş merkezine giderler. Neden mi Kalenderler? Çünkü Farah'ın bir kuzeni var. Seçil Tozlu. Birine yıllardır takıntılı olarak aşıkmış. Öyle ki gelen tüm talipleri reddediyormuş. Bu kişinin kim olduğunu tahmin etmek fazla zor olmamalı gerek. Her neyse, Seçil bu kitapta benim en nefret ettiğim karakter olmaya hak kazandı. Bunun nedenini ilerleyen anlarda daha iyi anlayacaksınız. Farah bu alışveriş merkezinde kendini Tozluların hizmetçisi olarak tanıtıyor zira fazla göz önünde olmaktan hoşlanmıyor. Çünkü o tipik bir wattpad kızı. Ayrıca hiç makyaj yapmıyor, açık ve dar giyinmiyor. Dar pantolon giyindiğinde normal bir tişört bile giymiyor. "Kalçasının şekli" belli olurmuş. Her pantolon giydiğinde üzerine uzun bir yün hırka giyiyor. Kalın çerçeveli gözlükleri var ve babası zengin olmasına rağmen saçını kurşun kalemle topluyor. Bunlar olabilir, ben olamaz demiyorum fakat kitapta sürekli olarak Farah'ın çok masum göründüğünü okuyoruz. Anlatılmak istenen şey tam olarak ne? Bununla birlikte aynı yazarın saka ve sanrı kitabında daha feminen bir görüntüsü olan, makyaj yapan ve daha süslü bir karakteri okuyoruz ve bu karakterde bu mafyalardan farksız. Bu kitaptaki en hoşuma gitmeyen şey bu oldu. Asıl konumuza geri dönelim. Bunlar alışveriş merkezinde Gurur ve