Elleri birbirine çırparak yapılan alkış, Türk adab-ı muaşeretine Tanzimat devrinde girmiştir. Tarih kaynaklarımız, muhtelif vesile- lerle, alaylarda, cüluslarda, ata binip inerken, kayığa girip çıkarken padişahın saray bendegânı, asker ve halk tarafından alkışlandığıń- dan bahsederler; bu alkış bir duadır; duanın metni şudur:
"Uğurun hayır ola! Yaşın uzun ola! Yolun açık ola! Saltanatına mağrur olma padişahım, senden büyük Allah var!"
II. Abdülhamid bu alkış duasının son cümlesini değiştirmiş, onun yerine şu sözü koydurmuştu: “Padişahım... Şevketinle, devletinle bin yaşa!"