Amerikan halkına yutturulmak istenen en büyük yalanlardan biri de ekonomik sistemimizin,”özgür özel teşebbüs” olduğu iddiasıdır.Bu,doğru değildir.Ekonomik sistemimizin yalnız bir bölümü,rekabetçi,serbest ve bireycidir.Geri kalanı ve çok daha önemli kısmı? tam tersidir: tekelleştirilmiş,denetim altına alınmış ve kolektivisttir.
Bir kitle hareketi kendi öğretisini rasyonelleştirmeye ve anlaşılabilir duruma getirmeye başladığında,bu onun dinamik aşamasının bitmiş olduğunun,esasen istikrarı dert etmeye başladığının işaretidir.