BENVOLIO
_Âşık mısın ?
ROMEO
_Oldum...
BENVOLIO
_Aşktan mı?
ROMEO
_Sevdiğimin lütfundan oldum.
BENVOLIO
_Ah, görünüşte öyle nazik olan aşk
nasıl da zalim ve hoyrat oluyor denenince!
ROMEO
_Ah bu aşk, gözleri bağlıyken bile
nasıl görür gönlümüze giden yollan!
Yemeği nerde yiyelim? Hay Allah Kavga mı oldu burda?
Hayır, anlatma, duydum hepsini.
Nefretten neler doğuyor, ama daha çoktur sevgiden doğan.
Ey kavgacı sevgi! Ey sevilen nefret!
Ey hiçten yaratılan şeyler!
Ey ağır hafiflik! Ciddî hoppalık!
Güzel şekillerin biçimsiz kargaşası!
Kurşun tüy, parlak duman, soğuk ateş, hasta sağlık!
Hep uyanık uyku! Ey kendisi olmayan!
Duyarım bu sevgiyi, ama zevk almam ondan.
Gülmüyor musun?