"İki arkadaş varmış, biri çok zengin, diğeri çok fakir
bi su kenarında istirahet ederken uyuyakalmışlar, bir süre sonra zengin oğlanı fakir oğlanı dürtmüş;
-"Kalk gardaş"
Fakir başlamış söylenmeye
-"Sen beni niye uyandırdın ki diye?"
Noldiki demiş?
-"Rüyamda herşeyim vardı, şimdi sen beni bu tatlı rüyamdan niye uyandırdın.?"
Arkadaşı başlamış onunla eğlenmeye;
-"Böyle zenginliği ancak, rüyanda görürsün diye"
Bizim fukarada demişki;
-"Ne alay ediyorsun gardaş, ben gözümü açtım herşeyimi kaybettim, sende gözünü yumunca herşeyini kaybediceksin,
-Farkımız Ne?"