holdreversefullglass

holdreversefullglass
@holdreversefullglass
whatever we call beautiful, we quiver before it.
8/10
·208 syf.··
1 saatte okudu
·
2022 13. kitabı
Rupi Kaur
6.5/10 · 9,7bin okunma
Reklam
7/10
·205 syf.··
2022 11. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 17 Mart 2022 00:00
Çok fazla karşıma çıktı son dönemde. Okuyanlar hep çok ağladığını ve neredeyse depresyona soktuğunu söylemiş kitabın. Açıkçası sizinle alakalı bir durum bu. Yazar özellikle zaten çok çok üzücü olan bir durumu tutupta daha da dramatize etmemiş. Örneğin başka bir yazar bu kadar acılı şeyleri anlatırken karakterin hissettiklerini daha da açar, daha net empati yapmamızı sağlar bu da bizi olduğundan çok etkiler. Ancak bu kitapta karakterin başına bir şey geldiğinde karakter ağladım diyip geçiyor. Yazarın amacı ağlatmak değildir, o yüzden böyle yazmıştır bilemem. Asla kötü bir kitap değil. Hiç ağlamadım da değil. Sadece daha acıklı bir anlatım bekliyordum. Yoksa hikayenin esası gayet acıklı, ve güzel. Kitap da duru bir anlatımla açıkça yazılmış, sıkmadan akan bir kitap.
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,5bin okunma
10/10
·376 syf.··
Beğendi
·
2022 9. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Mart 2022 04:44
Patroklos kitabın sonunda şöyle der. “Ben hatıralardan ibaretim.” Akhilleus ve Patroklos’un birbirine sevgisi, aşkı narin ve güzel bir dille anlatılmış. Yunan mitolojisi ve kahramanlarına karşı az da olsa bir bilgim vardı ama zaten kitabın sonunda teşekkür kısmından sonra kim kimdir kimin soyundandır açıklayan kısa bir sözlük var zaten. O yüzden ben yeterince şey bilmiyorum Yunan mitolojisi hakkında diye düşünüp bu şaheseri okumaktan kaçınmayın lütfen. Kitap Protoklos’un hatıraları olarak yazılmış. İnsanın kendini keşfetmesinden de bahsediyor, sevip sevilmenin nasıl olduğundan, kaybetmenin acısından da bahsediyor, fedakarlıktan da. Yani tarihte yer alıp almadıklarından emin olmadığımız iki an karakterin üzerinden kısmen bizim hikayemizi de anlatıyor. Herkesin kendinden mutlaka bir parça bulabileceği bu kitapta, kendinizi kimin yerine koyacağınızı şaşırdığınız oluyor bazen. Bazen de “Ben asla böyle yapmazdım.” diyip de iki cümle sonra “Ben de sanırım böyle yaparmışım.” diyorsunuz. Yazarın kitabı tamamlayıp bugünkü haline getirmesi 10 yılını almış. Çok büyük emek ve karşılığını da almış olarak görüyorum. Kusursuz.
Akhilleus’un ŞarkısıMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202019,4bin okunma