Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Komşularıyla barış barış içinde yaşayan bağımsız bir İsrail değersizdi; Arap dünyasında ABD'den bağımsızlık isteyen akımlarla ittifak ittifak halindeki bir İsrail ise felaketti. Sadece Amerikan iktidarına minnettar bir İsrail hayatta kalabilirdi.
Sayfa 43 - KUTADGU
Saygın İsrailli gazeteci Danny Rubinstein, bir ABD gezisinden dönerken şöyle diyordu:"Yahudi örgütlerindeki insanların çoğuna göre önemli olan şey, İsrail'in karşı karşıya olduğu dış tehlikeleri tekrar ve tekrar vurgulamaktadır... Amerika'daki Yahudi örgütleri, İsrail'in sadece acımasız Arap saldırılarına uğrayan bir kurban olmasına ihtiyaç duyuyorlar. Sadece böyle bir İsrail için destek bulabilir, para toplayabilir ve bağış alabilirler...
Sayfa 54 - KUTADGU
Reklam
... Açıkça görülüyor ki, tarihteki bir zulmü çağrıştırmak, günümüzde yapılacak bir eleştiriyi saptırmak için kullanılıyor. ..
Sayfa 56 - KUTADGU
Kendilerini savunmaktan aciz insanlara efelenmek: Örgütlü Amerikan Yahudiliğinin cesareti işte bundan ibarettir.
Sayfa 57 - KUTADGU
Aslında ben Bertolt Brecht'in söylediğini söylüyorum:"Bir banka kurmaya nazaran bir banka soymak nedir ki?"
Sayfa 16 - KUTADGU
"Bana göre, Holokost ögretilmiyor, satılıyor." Haham Arnold Jacob Wolf Hillel Yöneticisi, Yale Üniversitesi
Sayfa 13
Reklam
The New Yorker, Wilkomirski'nin sahtekârlığını ortaya çıkardığını şu başlıkla duyuruyordu: “Holokost'u Çalmak." Wilkomirski, daha dün Yahudi olmayan şeytanlarla ilgili hikâyeler anlatırken bugün kendisi de Yahudi olmayan bir şeytan olmakla suçlanıyor. Her zaman Yahudi olmayanların suçudur. Doğru, Wilkomirski Holokost geçmişini uydurmuştur fakat daha büyük bir gerçek ise Holokost endüstrisinin, ideolojik amaçlarla tarihin yanlış aktarılması sahtekârlığı üzerine kurulduğudur. Wilkomirski'nin uydurmasını ilk alkışlayanlar da bunlardır. O, keşfedilemeyi bekleyen bir Holokost "gazisidir."
Başka bir unsur daha var. Holokost'un benzersizliği iddiası aslında Yahudiliğin benzersiz olduğu iddiasıdır. Yahudilerin çile çekmiş olması değil, çileyi çekenin Yahudiler olması Holokost'u benzersiz kılmaktadır. Ya da: Holokost özeldir, çünkü Yahudiler özeldir. Bu nedenle Yahudi Ilahiyat Fakültesi dekani Ismar Schorsch, Holokost'un benzersizliği iddiasını “seçilmişliğin tatsız bir dünyevi versiyonu" olarak görüp alaya almaktadır. Elie Wiesel'in de Yahudilerin benzersizliğini, Holokost'un benzersizliği kadar ateşli bir şekil de savunduğunu eklemeliyiz. "Bizim her şeyimiz farklıdır." Yahudiler, "ontolojik olarak" olağanüstüdürler." Yahudi olmayanların, Yahudilere karşı duydukları sonu gelmez nefretin doruğa çıktığı Holokost, sadece Yahudilerin çektikleri çileleri benzersiz kılmamış aynı zamanda Yahudilerin benzersizliğini de tasdik etmiştir.
Holokost'un benzersizliği iddiaları entelektüel açıdan kısır, ahlaki açıdan ise utanılacak şeyler olmasına rağmen hâlâ devam etmektedir. Peki, neden? Öncelikle, benzersiz çileler çekmek, benzersiz bir güç vermektedir. Jacob Neusner'e göre, Holokost'un benzersiz vahşeti, sadece Yahudileri diğerlerinden ayırmakla kalmamış aynı zamanda Yahudilere "diğerlerinin üzerinde hak sahibi olma” şansını vermiştir. Edward Alexander'a göre ise, Holokost'un benzersizliği "ahlaki bir sermayedir”; Yahudiler bu "değerli mülk" üzerinde "egemenlik iddiasında bulunmalıdırlar.” Aslında, Holokost'un benzersizliği (bu “diğerleri üzerinde hak sahibi olma”, bu “ahlaki sermaye") İsrail'e verilen bir armağan işlevi görmektedir. Tarihçi Peter Baldwin şöyle diyor: "Yahudilerin çektiği çilelerin benzersiz olması, İsrail'in diğer uluslar üzerinde kurduğu ahlaki ve duygusal baskıya tuz biber ekiyor." Bu nedenle, Nathan Glazer'a göre Holokost, "Yahudiler, kendilerine has farklılıkları sayesinde, kendilerini özellikle tehdit altında görmekte ve hayatta kalmak için her şeyi yapmayı bir hak olarak değerlendirmektedirler.
Saygın İsrailli yazar Boas Evron, "Holokost bilincinin" aslında "resmi ve propaganda amaçlı bir doktrinleştirme, bir dizi sloganı ve yanlış bir dünya görüşünü yansıttığını, gerçek hedefin geçmişin tam olarak anlaşılması değil, bugünün manipüle edilmesi olduğunu söylüyor. Kendi başına, Nazi holokostu hiçbir politik amaca hizmet etmez. İsrail politikalarına destek olabileceği gibi muhalefet etmeye de kolaylıkla kayabilir. İdeolojik bir prizmadan yansıyan "Nazi zulmünün anısı" (Evron'un sözleriyle), "İsrailli liderler ve dışarıdaki Yahudilerin ellerinde güçlü bir araca dönüşmektedir." Nazi holokostu, artık "Holokost" olmuştur. Holokost'un çerçevesini iki dogma-ayakta tutar: (1) Holokost, kayıtsız şartsız benzeri olmayan tarihsel bir olayı simgelemektedir; (2) Holokost, Yahudi olmayanların Yahudilere karşı duydukları mantıksız ve sonu gelmeyen nefretin doruk noktasını simgeler. Bu dogmalardan hiçbiri, 1967 Haziran Savaşı'ndan önce kamusal söylemlerde yer almıyordu ve Holokost edebiyatının merkezinde olmasına rağmen, Nazi holokostuyla ilgili gerçek akademik çalışmalarda hiçbir anlam ifade etmiyorlardı. Diğer yandan, bu dogmalar Yahudilik ve siyonizm için önemli yapıtaşlarıydılar.
Reklam
296 syf.
·
Puan vermedi
Efsaneler...
Dininden veya etnik bağından ötürü tek bir kişi bile zulme uğramış olsaydı, bu zulüm bütün insanlar karşı işlenmiş bir suç olmaktan geri kalmazdı. Fakat cinayetlerin işlendikleri sırada mevcut olmayan bir millet tarafından, keyfi olarak şişirilmiş rakamlarla, siyasi yönden istismar edilmesi kabul edilemez! Birilerinin ızdırabının, bütün diğerlerinin ızdırabıyla kıyas kabul etmeyecek kadar büyük olduğunu ispatlamak ve bunu ( kelimeye "holokost " bu gibi dini bir anlam yükleyerek) kutsal bir hale sokmak normal karşılanamaz! Çünkü bu, tarihin o en büyük vahşi soykırımları unutturmaya yönelik bir tavırdır.... Bu kitap Avrupa'da yasaklanmış, tüm insanların okuması gerekir...
İsrail Mitler ve Terör
İsrail Mitler ve Terör
İsrail Mitler ve Terör
İsrail Mitler ve TerörRoger Garaudy · Timaş Yayınları · 2019253 okunma
Holokost'u ancak İsrail'in gücü zirveye çıktığında hatırlayan örgütlü Yahudilik gibi, İsrail de Holokost'u ancak Amerikan Yahudilerinin gücü zirveye çıktığında hatırladı. Numara şuydu: Orada ve burada, Yahudiler "ikinci Holokost”la karşı karşıyaydılar. Böylece Amerikan Yahudi elitleri, alçakça kabadayılık taslarken kahramanca pozlar verebilirlerdi.
Bu ideolojik saldırıda, Holokost önemli bir rol oynuyor. Açıkça görülüyor ki, tarihteki bir zulmü çağrıştırmak, günümüzde yapılacak bir eleştiriyi saptırmak için kullanılıyor. Yahudiler, pozitif ayrımcılık programlarına karşı çıkmak için, kendilerinin de geçmişte çok çektiği "kota sistemi"ni bile bir bahane olarak kullanabiliyorlar. Bunun da ötesinde, Holokost çerçevesi antisemitizmi, Yahudi olmayanların Yahudilerden mantıksız bir şekilde nefret etmeleriyle sınırlıyordu. Bu da, Yahudilere karşı duyulan düşmanlığın, gerçekten çıkar çatışmalarından kaynaklandığı olasılığının önüne geçiyordu. (Bu konuya devam edeceğiz.) Bu durumda hemen Holokost'a sığınmak, Yahudilere yapılan her eleştiriyi gayrimeşru kılmak için başvurulan bir taktik oluyordu: Bu eleştiriler sadece patolojik bir nefretten kaynaklanabilirdi.
Holokost, çok övülen dünyevi başarılarının olumsuz bir versiyonudur: " Yahudi seçilmişliği"nin tasdik edilmesine hizmet etmektedir.
Yahudi elitlerin 1967 Haziranı'ndan sonra Holokost endüstrisine hız vermelerinin nedeni, İsrail'in sözde tecriti ve zayıflığı ya da ikinci Holokost korkusu değil, ABD ile olan stratejik ittifakı ve kanıtladığı gücüydü. Novick, bilmeden de olsa, bu sonucu destekleyecek en iyi kanıtı bizlere sunuyor. Amerikan politikasının İsrail'e yaklaşımının Nazi Nihai Çözümü ile değil de güç dengeleri ile ilgisi olduğunu kanıtlamak için şöyle yazıyor: "Holokost'un Amerikan liderlerinin zihinlerinde henüz taze olduğu dönemlerde (savaşın ardından gelen ilk yirmi beş yılda) ABD, İsrail'e daha az destek oluyordu... İsrail'in zayıf ve savunmasız göründüğü günlerde değil, Altı Gün Savaşı'nda gücünü göstermesinden sonra, damla damla gelen Amerikan yardımı oluk oluk akmaya başladı". Aynı argümanı Amerikan Yahudi elitleri için de kullanabiliriz.
842 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.