ursula'yı çok severim ama bu kitap beni yordu. ayrıca seride yer almasından da hiç hoşlanmadım. ithaki bu kitabu niyeyse bilimkurgu klasikleri arasında yayınladı. bilimkurgu klasiği olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. serideki çoğu kitabın yanına yakışmıyor. muhteşem bir kataloğa sahip ursula'nın klasik olarak önümüze sürülen eseri the telling (anlatış) midir yani? 2000 li yıllarda yayınlanan bu kitabı kim asimov-clarke-wells seviyesinde klasik olarak değerlendiriyor? kanımca seriye dahil edilmesi çok hatalı bir kitap. ursula kolleksiyonunun ise diğerlerine nazaran zayıf eserlerinden.