Bulunduğunuz döneme ait olamamak
Mozart o kadar naif , hassas, kibar ve kırılgandı ki yaşadığı dönemden bağımsız geldiği zaman dilimini o kadar net izah ediyor ki ….. resmen şuan ki yaşadığımız dönemdeki insanların , sokakların bile ruhsuzluğu ve soğukluğuna değiniyor … aslında yaşadığımız çağın ve insanların içinin boşaltılmış olduğuna değiniyordu …..Mozart’ın yaşamış olduğu dönem Viyana’sına ışınlanmış olmayı istememek elde değil…
Ama burası Viyana değildi, onun sevgili Viyana’sı bu denli büyük,soğuk ve kulakları tırmalayan ölçüde gürültülü olamazdı!…
Madem yaradan böyle buyurmuştu , her şeye Kadir olanın mutlaka lensine özgü nedenleri vardı. Yavaş yavaş sakinleşti ve üzerine belki belirsiz bir iyimserlik geldi.
Böyle yeteneklerin hastalık nedeniyle yaratıcı güçlerini kullanamamaları ne büyük trajediydi. Eğer Mozart’a da bir yıl daha yaşama şansı verilseydi ; kim bilir arkasından ne büyük eserler bırakacaktı