Demokraside: prensiplerin de, Partilerin de hakemi halktır. Köyümüz bu hakemliğinden bilgisiz, işçimiz yoksun bırakılıyor. Halk yedi bin yıllık bezirgân Getto'su içine hapsedilmiş. O Getto'nun surlarını aşıp, büyük hakemin katına sözle ulaşılamıyor. Bu noktada: Halkı uyarmamız için, önce bizim uykuda gezerlikten uyanmamız gerekiyor. Bizim uyanmamız için halkı uyarmıya girişmemiz gerekiyor. Halkın bilinci de, bizim bilincimiz de tek çıkar yolun ağzına gelmiş dayanmıştır : DAVRANIŞ! Davranış yolu: halkın ayağına gitmek, halk vicdanının kapatıldığı zindanın içine girmek, halkın yaşayışını yaşamak, alınyazısına katılmak yoludur. Ancak o zaman bizim de, halkımızın da gözü açılabilir.