EMRE Çalpan

EMRE Çalpan
@humanist01
İşçisin sen işçi kal.

EMRE Çalpan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·54 syf.·
2019 9. kitabı
Stefan Zweig
7.4/10 · 4.210 okunma
Reklam
DOLAR SALTANATININ SALLANIŞI Amacı neydi Amerikan Finans-Kapitalinin? Dünya saltanatını göklere çıkaran haşmetli DOLAR hazretlerini, bütün paraların üstünde sarrâfiye ve haraç alan bir sarsılmazlıkta tutmak. Evdeki "Amerikan Pazar"ı çarşıya uydu mu? Tek Türkiye gibi cılız uydu pazarlarına uydu. Cihan piyasasında bugün Amerikan Doları, İkinci Emperyalist Evren Savaşı'nın mirasyediliğini son meteliğine dek tüketmiş, en yakın "dost"larının yaka silktiği, şerrine lânet bir avantürye, sürgünde kumara oturmuş müflüs Kraldır. Bu Petrol, Çelik, Otomobil gibi güçleri pençesiyle israf eden serseri Kral, şurada burada kurduğu Kanlı Savaş, Casusluk, Suikast şölenlerinin masrafını öteki Emperyalist yardakçılarına ödetmek sevdası ve hışmı ile kıvranıyor. İnsanlık denilen genç kızı, para yağdırarak pis ağırlığı altında tutmak isterken kızın zuğürt ama gürbüz Sosyalizm delikanlısına bedavadan kaçtığını gören, iktidarsız ve insafsız kaatil salyalı moruk âşığa döndü. İki yıldır süren "Milletlerarası Para Fonu : FMI" genelevi içinde, bütün eski yeni Emperyalistlerin pazarlığını bir türlü tutturamadıkları fuhuş, Amerikan Emperyalizminin Vietnam canavarlığı ile içine düştüğü madde sıkıntısını kimlerin sırtlarına yüklenecekleri problemidir. Bu para kalpazanlığına, kapitalist öfemizmine (hoş kaçırtma yapmacıklığına) yakışır bir de kimsenin anlıyamıyacağı ad takıldı : "Tirage speciale!" (özel çekiş). Neyi "çekiş"? Amerikan Finans-Kapitali "Milletlerarası Para Fonu"ndan, kura çeker gibi, sıkıştıkça "para çekecek". Niçin? Amerika'nın milletlerarası "kenefe jandarma yazılışını" :pis casuslukları, pis suikastleri, pis hükümet darbelerini, pis siyasî parti kumarlarını ve en sonunda hiçbiri tutmadı mı : pis askercil karışmaları ve pis savaşları yürüte durması
EMPERYALİZM KENEFİNİN ALMAN JANDARMASI Birincisinin İkincisine kardığı Emperyalist Evren Savaşları böyle birbirinden çıktı. Finans-Kapitalin Faşist külhanbeğiliği böyle gemi azıya aldı ve "Al Allah delini, zapteyle kulunu!" deyip hem kendisini, hem insanlığı baştan kara etti : Lehistan'ı kursağında bulur bulmaz, döndü, gerisin geriye, kendisini yetiştirip şımartan Amerikan - İngiliz - Fransız "Demokrat" Emperyalizmlerine çullandı. "Gerisini sağlamak için" denecek. Ne olursa olsun. Her zaman öyle gerekçeler eksik olmıyacaktır. Çünkü "Emperyalistler arası ilişki ve çelişkilere", kapitalizm gibi kurtların uluduğu balta girmemis ormanda, orman kanunları egemen olur. Ve bu kanunlar, iyi dilek şöyle dursun, en bayağı sağduyu, serinkanlılık, ihtiyatlı davranma gerekleri ile de olsa, hiçbir zaman Emperyalistlerce kontrol edilemez. Netekim, daha şimdiden ne görüyoruz? Batının en Emperyalist "Hür Basın"ına göre, Alman Emperyalizmi, görünüşte "Amerika'dan sonra ikincil" güç sayılmıştır bile. Yani, herkesin güpegündüz gördüğü gibi Emperyalist Almanya : Emperyalist İtalya'dan, Emperyalist Fransa'dan, İngiltere'den, Japonya'dan önce, daha üstün kesilmiştir. Böyle bir Finans - Kapitalin, Amerikan göbeğinde, Emperyalizmin en müthiş sır sakladığı Araştırma, Atom, Kimya, Mikrop, gizli savaş sanayiinde, askercil özel atış poligonlarında, deneme alanlarında, başka hiçbir millete verilmemiş imtiyazlarla, babası evi gibi, elini kolunu sallıyarak dolaşıp yatıyor. Bu şartlar altında kendisinden başkası, azılı Emperyalist te olsa, vız geliyor Alamana. Amerika'yı mı takar? Amerikan Emperyalizmi Hitler sersemliğinin yerine kendisini "kenefe jandarma" yazdı : Vietnam batağına düştü; pır pır edip uçamıyan bu leş akbabası çırpındıkça batıyor. Korkunç silhlar A.
BİRİNCİDE : POLONYA, İKİNCİDE : ÇEKOSLOVAKYA İkinci Emperyalist Evren Savaşı'nda Hitler kuduzu kimi ilkin ısırdı ? Her ay başı Sovyet sınırında bir provokasyon kışkırtan, her yıl başı bir Sovyet politikacısına bir suikast tezgâhlıyan ve Nazilerin saldıracakları en kör göze battığı zaman dahi savunma yardımı için Sovyetlerin yaptıkları Pilsudsky'lerin, 1 milyon süvarinin önünde yaradana kurban olunacak pozda savaş tanrılığı satan yakışıklı mareşal Ritz Sımıgli'lerin Polonyasına. Niçin bunları sahte "Demokrasi" reklâmı altında milletlere unutturmalı? "Demokrat" maskeli Emperyalistlerin en kimseyi beğenmez "Asilzade" (Muhafazakar-Lord) hokkobazları, zorla silahlandırdıkları Alman Emperyalizmi "Doğu" yani Sosyalizm yönünde saldırı taklitleri ve deneme manevraları yaptıkça, paçavra serseri Hitler'in ayağına dek seğirtip tabanının altını yalarca kumpaslar kurdular. Yeter ki, Sosyalizm düşmanlığında Hitler'den daha tutarlı olan ve yüzde yüz İngiliz - Fransız - Amerikan casus teşkilâtlarının emrinde bulunan Polonya'nın başındakilere dokunmasın. Avusturya ve Çekovlovakya, Nazi ordusu diye birşey henüz olağanüstü cılız iken, Alman Emperyalizminin salak çılgın sözcüsü Hitler'e peşkeş çekildi. Hani şu Batı Emperyalistlerinin casusluk yuvası yaptıkları Avusturya ile Dupçek enayilikte rahat bırakılmıyor diye uğrunda kanlı gözyaşları dökülen Çekovlovakya yemleri, Alman Emperyalizminin taş atıp kolunu yormaksızın miğdesine indirtildi. "Afiyet olsun" denildi. Böylesine umutluydu "Demokrat" Emperyalistler, Alman Emperyalizminin Sovyetlere saldıracağından. Hitler ne yaptı? Dişine daha yumuşak gelen Polonya'yı, hiç değilse yarıdan çok yutar yutmaz, karşısına dikilen Kızılordu'dan önce, ünlü "Devlet Adamı" casuslarla doldurup içinden fethettiği yapma
Reklam