EMPERYALİZM KURDUNUN KUZU POSTU : "HÜR BASIN"
Emperyalist Batı'nın "Basın - Yayın Hürriyeti" adını, verdiği şeye niçin o denli bayıldığına hak vermemek elden gelmez. "Hür Yayın" olmasa, Emperyâlizm kurdu, hangi kuzu postuna bürünebilir? Serbest uçkur, baldır, bacak gıdıklamalarıyle dolu "Hür Yayın" ortamında, esrar kabağına çevrilen insan kafası, Azraili kolayca kurtarıcı melek gibi görebilir. Bin bir rezalet, şantaj, fuhuş gürültüleriyle, insan : avcılar önünde zağar sürüsünden kaçan şaşkın av hayvanı durumuna sokuldu mu, artık burnunun ucunu göremez oluyor.
Başka hangi rejim, Birinci ve İkinci Emperyalist Evren Savaşlarını, birer "Demokrasi" yahut "Hürriyet" savunması gibi milletlere yutturabilirdi? Üçüncüsünü de yutturmaya böylesine ince dolambaçlı, gizli yollardan çalışabilir. Ne sayede? "Hür Yayın" sayesinde. Birinci Emperyalist Evren Savaşı kimin eseri? Kayzer Wilhelm' in dik bıyıklarının eseri... İkinci Emperyalist Evren Savaşı kimin eseri? Kafatasçı Hitler'in sarkık perçeminin eseri... Kayzer kaçtı mı, Hitler kendisini yaktı mı. Emperyalizm "piyrü pâk" mâsum kuzucuk postu altında sistem olarak yaşar gider.
Ta ki, Üçüncü Emperyalist Evren Savaşı gelip çatıncaya dek. Üçüncü Emperyalist Evren Savaşı nerede? Emperyalizm Kore'de, Emperyalizm Vietnam'da, Emperyalizm Süveyş'te, İsrail'de, Kongo'da, Nijerya'da... Bunların hepsi dünyayı "kıyıcığından dişleme"dirler. Asıl Üçüncü Emperyalist Evren Savaşı'nın göbeği, Avrupa'nın göbeğindedir. Avrupa'nın göbeği önce Macaristan'da kesilmek istendi. Olmadı. Çekoslovakya'da patlatılacaktı. Elvermedi. İçeriden bir Quisling'in : bir Dupçek, Mupçek'in el vermesi, bel vermesi lâzım ki, Emperyalizm işliyeceği cinayeti, bir hayat kurtarıcı ameliyat gibi gösterebilsin. Başka türlü, koca bir insanlık,