EMRE Çalpan

EMRE Çalpan
@humanist01
İşçisin sen işçi kal.
KAPİTALİZMİN EŞİTSİZ GELİŞİMİ Bu sayede; Uluslararası Finans - Kapital, "Köpek köpeği yemez" prensibine uyarak, öldürdüğü omuzdaşı Alman Finans - Kapitalini diriltti. Ayağa kaldırdı. Yıkılan Alman sanayii, bilimin ve tekniğin en son sözüyle yepyeni fabrikalar ve en ileri metodlarla kuruldu. Yenilince darmadağın olan Alman mallarının piyasası, Hitler'in rüyasında görmediği ölçüde genişleyip açıldı. "Oldu da bitti maşallah"la beslenip büyütülen Alman Finans - Kapitali, kendisi kadar tekniğin son sözünü uygulayamayan öteki "Gaalip" Emperyalist ülkeleri Rekabetile dövüp aşmaya başladı. Şimdi, en başta Amerika gelmek üzere, İngiltere ve Fransa gibi hâlâ nispeten az yıkılmış, eski yatırım işletmeleriyle Kompetitiv (rekabet edebilir) olamayan öteki Emperyalistler güç duruma düştüler. Alman'a yalvarıyorlar: şu Doyçe Markı pahalaştır ki, ihracatın azalsın, ithalâtın çoğalsın (Alman malı daha az satılsın yabancı mallar daha çok alınsın) diye... Yeryüzünde her yıl Dış Ödeme Dengesi milyarlarca fazlalık yığan, parası en kuvvetli kapitalist ekonomi temeli, 24 yıl önce taş üstünde taş bırakılmamış Almanya'da kurulmuştur. "Alman Mucizesi" denilen şey budur. Ve bu Alman mucizesi değil, Uluslararası Finans - Kapitalin, kendi eliyle ördüğü Alman çorabıdır. Dünya Emperyalistleri ne denli öğünseler yeridir; kendi bombalarıyle yıktıkları Alman Finans - Kapitalini, kendi sermayeleriyle eskisinden beş beter kurmuşlardır. Niçin yıktılar? Avrupa milletlerinin başına jandarma yazacağız, Sovyetlerin başına belâ edeceğiz, Sosyalizmi bin yıl geri attıracağız diye şımarttıkları Alman Emperyalizmi, daha dişine göre bulduğu Batı Emperyalistlerine peşin saldırdığı için. Niçin yeniden kurdular? Gene, Avrupa milletlerinin başına jandarma yazmak için; Sovyetlerin
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
ALMAN EMPERYALİZMİNİN RÖNESANSI Almanya artık, -ezelî İşçi Partisi elinde Amerikan uydusu olan,- İngiltere'den üstün ve NATO'dan tek sorumlu devlet gibi davranıyor. Doğu (Sovyetler) ile Batı (Amerika) arasında yaklaşmadan söz geçiyor. Alman Bakanı hemen ortaya atılıyor. Bir yanda şöyle diyor : "Şurası besbelli ki, bir gün şimdiki ittifakların yerine geçecek olan Avrupa emniyeti, aynı zamanda hem Amerikalıların, hem Sovyetlerin garantisini edinmelidir." Neredeyse Amerika ile Sovyetler arasında hakem kesiliyor. Öte yandan, Sovyetler, "Tüm Avrupa Konferans"ı için teklif yapınca, aynı Alman Bakanı dikiliyor : "Böyle bir teklif Bonn hükûmetince kabul edilir şey olamaz" diyor. Batı Almanya Finans-Kapitali, Doğu Almanya'dan başka, Polonya'yı ve bir bölük Sovyet sınırını yutmadıkça barışamıyacağını anlatıyor.Ve Birleşik Amerika Devletleri'ne bile hiç danışmaksızın, her türlü Doğu-Batı konuşma kapılarını kapayabiliyor. Alman Emperyalizmi bu şahbazlık gücünü nereden buluyor? Onu anlarsak, "Çekoslovakya Meselesi" denilen şeyi azıcık kavramaya yaklaşmış sayılabiliriz. Alman Neo- emperyalizminin hortlayışının temel nedeni, Finans-Kapital'in oldu olası bindiği dalı kesen iç çelişkilerine : Kapitalizmin Dengesiz Gelişim Kanunu'na dayanır. İki Emperyalist Evren Savaşı sonunda da "Demokrat" denilen emperyalistler, "Zorba" (Militarist veya Faşist) Almanya'yı tepesi üstü düşürdüler. Teslim alır almaz da, ilk işleri, yerde yatan Alman Donkişotunu solunum (sun'i teneffüs) ve binbir kuvvet şırıngası ile ayağa kaldırmak oldu. Sonra Alman dirildi ve yeniden başbelâsı kesildi. Bu sefer de, havadan ve karadan son temellerine dek yıkılmış Alman kapitalizmine, başta Amerikan sağdıç olmak üzere bütün Uluslararası Finans-Kapital : ölümden sonra dirim sağlamak üzere, var
KİRALIK KATİL VE MASKESİ Çekoslovak olayları üzerine sağda; solda "krokodil gözyaşları" dökenlere, bir Üçüncü Emperyalist Evren Savaşı'nın "tam zamanında" hiç değil, hayli geç kalınarak önlendiği söylendiği için, belki de abartma yapıldığı sanılmıştı. Ondan sonra geçen her olay tek şeyi ispatladı. Enayi değil Emperyalizm : Sosyalizme karşı açılacak Haçlı Seferinin, Gamalı Haçlılar seferi biçiminde patlak verirse, artık Emperyalizmi kökünden silip süpüreceğini denemesiyle biliyor. Gebermek üzere kudurmuş bir düzen olarak Emperyalizm, önce bir maske, sonra bir kiralık kaatil arıyor. Maske, iki yıldır eni konu işlenen Çekoslovakya meselesidir, kiralık kaatil Alman Emperyalizmidir. Maske Vietnam olmamış, İsrail olur; Israil olmamış, Çekoslovakya olur. Ama yeryüzünde sınangılı kiralık kaatil Alman Finans - kapitalidir. Cinayet Alman Emperyalizmine yüklendi mi; bir taşla birkaç kuş vurulur. En sonra Uluslararası Finans - kapital ağa, bir yol daha kanlı ellerini "Hür Yayın"la yıkar. Emperyalizm sistemi, insanlık önünde cinayetini kolayca maskeleyebilir. Fedâyi Alman Emperyalizminden daha ucuz ve gözüpek enayi mi bulunur? Ha bizim Bâbil artığı Hacıağalar, satılık Eşrâf - Âyan; ha onlara taş çıkartan (hele Birinci Emperyalist Evren Savaşı'nda kök yolduran) kazıklaşmış Prusya fosili (YUNKER - ASKER - BANKER) Cermen çetesi. Hitler zamanı "Reichswehr", şimdi "Bundeswehr" adını alan Alman Orduları, en utanmazca beyinsiz köpek içgüdüsü ile aleste bekliyor. Amerikan casus örgütü CIA ve Amerikan askercil gangster teşkilâtı PENTAGON kırk harâmileri bir "Aport!" demiye görsün. Dünyanın şurasında, burasında parça parça denenen perakende Kapitalizm cinayetleri, o saat toptan insanlık trajedisi kılığına sokuluverir. Hangi gücüyle denilecek? "Hür
EMPERYALİZM KURDUNUN KUZU POSTU : "HÜR BASIN" Emperyalist Batı'nın "Basın - Yayın Hürriyeti" adını, verdiği şeye niçin o denli bayıldığına hak vermemek elden gelmez. "Hür Yayın" olmasa, Emperyâlizm kurdu, hangi kuzu postuna bürünebilir? Serbest uçkur, baldır, bacak gıdıklamalarıyle dolu "Hür Yayın" ortamında, esrar kabağına çevrilen insan kafası, Azraili kolayca kurtarıcı melek gibi görebilir. Bin bir rezalet, şantaj, fuhuş gürültüleriyle, insan : avcılar önünde zağar sürüsünden kaçan şaşkın av hayvanı durumuna sokuldu mu, artık burnunun ucunu göremez oluyor. Başka hangi rejim, Birinci ve İkinci Emperyalist Evren Savaşlarını, birer "Demokrasi" yahut "Hürriyet" savunması gibi milletlere yutturabilirdi? Üçüncüsünü de yutturmaya böylesine ince dolambaçlı, gizli yollardan çalışabilir. Ne sayede? "Hür Yayın" sayesinde. Birinci Emperyalist Evren Savaşı kimin eseri? Kayzer Wilhelm' in dik bıyıklarının eseri... İkinci Emperyalist Evren Savaşı kimin eseri? Kafatasçı Hitler'in sarkık perçeminin eseri... Kayzer kaçtı mı, Hitler kendisini yaktı mı. Emperyalizm "piyrü pâk" mâsum kuzucuk postu altında sistem olarak yaşar gider. Ta ki, Üçüncü Emperyalist Evren Savaşı gelip çatıncaya dek. Üçüncü Emperyalist Evren Savaşı nerede? Emperyalizm Kore'de, Emperyalizm Vietnam'da, Emperyalizm Süveyş'te, İsrail'de, Kongo'da, Nijerya'da... Bunların hepsi dünyayı "kıyıcığından dişleme"dirler. Asıl Üçüncü Emperyalist Evren Savaşı'nın göbeği, Avrupa'nın göbeğindedir. Avrupa'nın göbeği önce Macaristan'da kesilmek istendi. Olmadı. Çekoslovakya'da patlatılacaktı. Elvermedi. İçeriden bir Quisling'in : bir Dupçek, Mupçek'in el vermesi, bel vermesi lâzım ki, Emperyalizm işliyeceği cinayeti, bir hayat kurtarıcı ameliyat gibi gösterebilsin. Başka türlü, koca bir insanlık,

EMRE Çalpan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·183 syf.·
2019 5. kitabı
Muazzez İlmiye Çığ
8.6/10 · 848 okunma