Ademoğlu 'malım malım' der. Ey Ademoğlu! Acaba yiyip tükettiğinden, giyip eskittiğinden ve hayır yolunda harcayıp ahirete önceden gönderdiğinden başka senin hangi malın vardır?
Anne karnından çıkışa ilk doğum diyecek olursak, fıtratın ve istidatların inkişafını ikinci doğum diye adlandırabiliriz. Dünyaya geldiğimiz günden daha anlamlıdır neden dünyaya geldiğimizi anladığımız gün...
Dünyaya eli boş, bedeni çırılçıplak olarak gelmen ve buradan da diğer alemlere eli boş gidecek olman gösteriyor ki bu musibetten de onun bir parçasını dahi yanına almadan çıkıp gideceksin.