İnsan olmaktan yorulur bazen insan. Hayat yorar, aşk yorar, yalnızlık yorar, kalabalık yorar, gelen yorar, giden yorar... Sana sunulan hiçbir şeye alışma bu yüzden. Terk edenler yorar...
Beni derinden etkileyen bir eser oldu. Dini inançlarını kaybetmiş bir kadının içindeki (öteki) sesten kurtulmasıyla yeniden kıvılcımlanan bir aşk hikayesi.
Çocukluk aşkını bulmakla beraber ilahi aşkını da kazanıyor Pilar. İki aşk arasında yaşanılan gelgitler (düşünceler, istekler, tutkular, seçimler) akıcı bir üslupla anlatılmış.
Ne kadar sade bir dili olsa ve bir o kadar akıcı ilerlese de derin anlamlar içeren, insanı yürekten etkileyen bir eser. Gerçekten anlamak için hissederek okumak gerekir. İçeriğinde diyaloglar halinde ilerliyor oluşu sevmeyenleri sıkabilir ama bence okunmayı hak eden bir kitap.
Neden mi artık insan ilişkilerinde daha dikkatli olmak zorundayız? Çünkü insanlar iyi biri olmaktan çok iyi biriymiş gibi olmayı öğrenmiş.
İki Söz-Kahraman Tazeoğlu