2025 okuma deneyimim…
Sayılara takılmadan.
İyisiyle kötüsüyle, yarım kalanlarla, başkasına emanet giden kitaplarla…
Bu yılki okuma ritmimden gerçekten memnunum.
Aşklar vardı, kavgalar vardı.
Umutlar, hüsranlar, uzun suskunluklar…
Küçük insanlar, büyük hayatlar; burjuvanın çöküşü, vicdanın sesi.
Bazen Anadolu’nun ücra köylerinde dolaştım,
bazen Orta Asya bozkırlarında bir atın ardından üzüldüm.
Bazen beyaz ama soğuk Petersburg gecelerinde kayboldum,
bazen İngiliz kırsalında özgürlüğün ne demek olduğunu düşündüm.
Macondo’nun kuruluşuna tanıklık ettim,
nesiller boyunca süren yalnızlıkları izledim.
Macellan’la okyanusları aştım,
Fas’tan Venedik’e giderken kimliğimi aradım.
İstanbul sokaklarında aylak aylak dolaştım,
Amerika’da bir yazarın hayallerine tutundum,
bir yolcu gemisinde satranç oynadım.
Bazen sahnelerde oyunlar kurduk,
bazen hayatın kendisinin bir oyun olduğunu fark ettik.
Osmanlı’nın temellerine baktım,
İsdız Han’da soluklandım.
Beyhude geçen ömürler üzerine düşündüm.
Geçmişin gölgesinde modern insanın bunalımlarına tanık oldum.