hepimizin, sürekliliği ve anlamı hayatımızı oluşturan -içsel bir anlatısı- bir hayat hikâyesi vardır. hepimizin birer hikâye yapılandırdığı ve bu hikâyeleri yaşadığı söylenebilir. aynı zamanda bu hikâyeler bizim kimliklerimizdir.bir insanı anlamak istediğimizde, onun "hayat hikâyesini" -gerçek ve en derin hikâyesini- sorarız. çünkü her birimiz, bir bi-yografi bir hikâyeden ibaretiz. her birimiz, algılarımız, duyguları-mız düşünce ve davranışlarımızla bilinçdışı olarak, içimizde, sü-rekli, etkili bir anlatıyı (hikâyeyi) yapılandırırız. içsel konuşmaları-mız, sözel anlatılarımız da buna dahildir. biyolojik ve fizyolojik açıdan birbirimizden pek farklı olmasak da tarihsel olarak, hikâye-lerimiz açısından hepimiz birbirimizden farklı ve özgün (unique) kişileriz.