“Saygı”ve “sevgi” kelimelerinin anlamlarına bir sözlükten bakıp cevabı bulabilirsiniz.Bilmek istediğiniz şey bu mu?
Önemli biri,bir bakan ya da vali bir yere uğradığında,herkesin,onu nasıl selamladığını fark ettiniz mi hiç?Buna saygı dersiniz değil mi?Ama bu tip bir saygı sahtedir;yapmacıktır çünkü ardında korku,açgözlülük vardır.Bu saygı değildir,sadece size pazarda alışveriş yaptıran bozuk paradır.Hizmetçinize ya da köylülere saygı duymazsınız,sadece sayelerinde bir şeyler elde etmeyi umduğunuz insanlara saygı duyarsınız.Bu tip bir saygı aslında saygı değil,korkudur;hiç bir anlamı da yoktur.Ama kalbinizde gerçekten sevgi varsa,sizin için vali de, öğretmeniniz de,hizmetçiniz de birdir.İşte o zaman saygı duyar,hepsi için aynı şeyi hissedersiniz,çünkü sevgi karşılık beklemez.
J.Krishnamurti