İbrahim Korhan

İbrahim Korhan
@ibrahimkorhan
77 moderatör puanı
100 kütüphaneci puanı
357 okur puanı
Mayıs 2012 tarihinde katıldı
9/10
·216 syf.·
2016 7. kitabı
Kitap ilk okunmaya başlandığında "devletsiz toplum olmaz" fikri bağlamında biraz ütopik gelebilir. Ancak yanı başımızdaki Rojava Devrimi ve Gezi Komünü ile birlikte, bu kitapta anlatısı yapılan Bolivya'daki El Alto direnişi, ortak olanın nasıl devletsiz ve kolektif eylemin kurucu gücüyle alınabileceğini ve inşa edilebileceğini bizzat gözler önüne sermektedir. Bu devletsizleşme süreci El Alto'da Ekim 2003'te El Alto sakinlerinin mahalle konseyleri aracılığıyla ve başka şekillerde örgütlenerek, mahalle yönetimi haline geldikleri ve gayri meşru hale getirilen ve yok olan devletin yerini alarak başlamaktadır. Tüm ayaklanma tanımları, tek bir kurumun veya liderliğin olmadığını ve eylemlerin doğrudan mahalle sakinleri tarafından gerçekleştirildiğini ve tüm kurum ve kuruluşları ve hatta öncesinde kendilerinin oluşturdukları kurumları bile geçersiz kıldıklarını göstermektedir. Ayaklanmalarda tüm toplumsal liderlikler dağıtılmış ve karar alan kişiler, "mahallenin mikro hükümetlerini oluşturan mahalle sakinlerinin ta kendisi olmuştur." Tüm örgütlenmeler hazırlıksız ve kendiliğinden gelişmiştir. Herhangi bir plan yapmadan ve hendek ve barikatlara dayalı bölgesel bir kontrolle , herkes ablukada gözetleme görevini üstlenme konusunda aniden uzlaşmış, tüm halk seferber olmuş, blok, sokak, komite çevresinde örgütlenmiş ve bunu sağlamak için herhangi bir mecburi anlaşmaya gereksinim duymamışlardır.
İktidarı DağıtmakRaul Zibechi · Otonom Yayıncılık · 201511 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İntihar
İntiharın, en büyük günahlardan biri olduğunu biliyorum. Fakat mutsuz olmak da büyük bir günah. Mutsuzken başka insanları incitirsiniz. Bu da günah değil mi ? Başkalarını incittiğinizde bu bir günah değil midir? Aileni incitiyorsun, arkadaşlarını... kendini incitiyorsun. Bu bir günah değil mi ? Eğer seni incitirsem bu bir günah değil? Fakat kendimi öldürürsem, öyle midir? Kirazın Tadı (1997) - Abbas Kiyarüstemi sinemalar.com/film/9440/kiraz...
Sinema
İntikam iyi bir şey değil Mathilda.. İnan, unutmak daha iyi! /Leon/
... Saraylar saltanatlar çöker kan susar birgün zulüm biter. menekşelerde açılır üstümüzde leylaklarda güler. bugünlerden geriye, bir yarına gidenler kalır bir de yarınlar için direnenler... Adnan Yücel
Savaşı icat eden görmesin cennet. Yaşar Kemal