Geçmiş ve geleceği bu denli anlatabilmek gerçekten ender bir yetenek.. Okuru gelistirebilecek, farklı bir pencereden baktıran bir kitap.. Ve bazan tarihte ne kadar yandigimizi yanlış bildiğimizi bize o kadar güzel anlatıyor ki.. ``buğdayı, pirinci tüm tahılları ve hayvanları biz evcilleştirmedik aksine onlar bizi evcilleştirdi`` gibi bir düşüncenin gerçekliği en iyi bu kitaptan anlaşılabilir bence. Fakat çeviri kalitesini pek beğenmedim sanki bazı yerlerinde yazardan bagimsizlasmis gibi geldi bana bunu hissettim okurken.