Dizisinden oldukça farklıydı, farklı olduğunu zaten biliyordum ama diziye göre bu kadar sade olmasını beklemiyordum. Kitapta bazı karakterlerin “çok “ahlaklı”” bazı karakterlerin “namussuz” tanımlanması bazen aşırı abartı bir noktada oluyor. Bu nedenle bazen okurken rahatsızlık hissettim.Tabiki bu kişisel ahlak ve değer yargılarına göre değişecektir bu benim kişisel görüşüm. Neredeyse tüm kitapta sanki yazar bazı karakterleri korumak istiyorda bazılarını bilerek dışlıyor gibi garip bi hava vardı. Reşat Nuri Güntekin’ in yazarlığı tartışılamaz ama kitabın bu garip havası kendinden itiyor. (Dizisini severek izlememe rağmen Yaprak Dökümü t Reşat Nuri Güntekin )
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Dostoyevski dünyası bambaşka bir dünya. Kiyapları bir sayfa iki sayfadan sonra öyle bir çekiyor ki içine kendini kaybediyor insan başından kalkmadan saatlerce okumak istiyor. Bu kitapta benim için öyleydi sanırım yazarın ilk kitabıymış ne kadar eski olduğunu düşünürsek kitaptaki bazı olayların günümüzde bile bu kadar yaygın olması insanı üzüyor. Bu kadar süredir insanlığın gelişememiş olması çok can sıkıcı. Dostoyevski bi noktada bence insanı bu korkunç gerçeklerle yüzleştiriyor o açıdan yazarı çok seviyorum. İnsancıklarFyodor Dostoyevski