İlayda Sahra şeker

İlayda Sahra şeker
@ilaydasahras
10/10
·516 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2021 08:50
Kitaba başladığım sıralarda çok seveceğimi anlamıştım ama beni bu kadar derinden etkileyebileceğini düşünmemiştim. Kemal’e çok kızdım nasıl olur da nişanlısını aldatırdı Füsun’la aşk yaşamaya başladıklarında da kızmıştım ama Orhan Pamuk öyle bir anlatmış ki kitap ilerledikçe kızgınlığınız azalıyor bununla kalmayıp o karaktere şefkat beslemeye başlıyorsunuz. Aldatan bir karaktere karşı içimde kızgınlıktan başka duygunun oluşacağı aklıma gelmezdi ama bu kitapta Kemal’e karşı çok farklı duygular hissettim, onu anlamaya çalıştım başlarda duygusuz üst sınıf bir adam gibi düşünsem de şu an onun çok romantik biri olduğunu düşünüyorum. Füsun’a karşı hiçbir zaman bu kadar kuvvetli duygular beslemedim onu çok kıskandım ve sonunda da çok kızdım, bir hiç uğruna... İncelememi okuyanlar için kitabın sonu hakkında çok bir bilgi vermek istemiyorum. Bir kitap karakterinden neden gerçek bir insan gibi bahsediyor diye saçmaladığımı düşünebilirsiniz ama söylemiştim bu kitap ben de çok derin duygular bıraktı Orhan Pamuk ne derse desin ben bu hikayeyi bir yerlerde birinin yaşadığına tüm kalbimle inanıyorum, inanmak istiyorum. Orhan Pamuk’un bu kitapta kurgunun gerçekmiş hissi uyandırdığı da onun ne kadar büyük bir yazar olduğunun kanıtıdır. Yazarken sanki bizim ne düşündüğümüzü de düşünmüş olacak ki şu cümleyle karşılaştım “ Bunları yazarken hikayeme ilgi gösteren meraklıları daha fazla üzmemem gerektiğini hissediyorum: Kahramanları kederli diye, bir roman da kederli olmak zorunda değildir.” Aslında sonunda bu düşüncemi değiştirdim; ne kadar romanı üzülerek içimde bir şeylerin sıkıştığını hissederek okusam da hüzünlü olanın Kemal değil roman olduğunu fark ettim bu düşüncemi kitabın son cümlesi de destekliyor. Kemal’in biz okurlara da bir mesajı var “Herkes bilsin çok mutlu bir hayat
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
8/10
·208 syf.··
2021 9. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2021 22:41
Fahrenheit 451: Kitap kağıdının tutuşup yanma sıcaklığı. İtfaiyecilerin günümüzdeki görevinden farklı olarak burada kitapları yakıyorlar. İnsanlar düşünmesin ve bazı acı gerçeklerin farkında olmasınlar diye. Guy Montag’ın içine düştüğü ikilemleri zaman zaman benim de kendime sorduğumu fark ettim. “ Belki de onlar haklı ; belki de durumla yüzleşmemek, kaçmak, eğlenmek en iyisi.” Kitapların insanlara acı verdiğini, insanları mutsuz ettiğini düşünen bir toplumda ana karakterimiz bu zamana kadar fark etmediği bir şeyi fark ediyor “ Gerçekten mutlu muyum?” Bu soru onu düşündürürken bunca zaman yaktığı kitapların ona yardım edebileceği sorusuyla yüzleşiyor. Evet aslında mutlu değiliz, dünyada her şey yolunda değil. Peki kitaplar onu bu düşünceden kurtaracak mı?
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,4bin okunma