İslam, kadın erkek her Müslümana ilim tahsil etmeyi asli bir vazife olarak yüklemiştir.
Cenâb-ı Hak,
)اِقْرَأُ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقُ {1
"Yaratan Rabbinin adıyla oku!"
| Alak Suresi - 1. Ayet buyurmuş, Allah adına ve O'nun rızası doğrultusunda okuyup öğrenmeyi bizlere emretmiştir. Sevgili Peygamberimiz (s.a.s), ilim yolunda olanları övmüş, fayda vermeyen ilimden Allah'a sığınmıştır. Zira insan; kendini, Rabbini ve çevresini ilimle tanır. Yaratılış gayesini bilgiyle öğrenir. Ahlak ve fazileti, iyilik ve takvayı eğitimle kuşanır. Hakkı batıldan, hayrı şerden, doğruyu yanlıştan hikmetle ayırır.
Rabbimizin güzel isimlerinden biri de "el- Alim"dir. O, ilmin bizatihi kaynağıdır; verdiği akıl, indirdiği kitaplar ve gönderdiği peygamberler ile insanlara bilmediklerini ögretendir. Dolayısıyla ilim; vahiyle yoğrulur, nebevi ahlakla süslenir, insanlığın hayrına kullanılırsa gerçek anlamına kavuşur. Kişiyi dünyada huzur ve mutluluğa, ahirette ebedi nimetlere ulaştırır . Hakikati öğrenen ve öğreten konumunda olan mümin ise; Kur'an ile aklı, sünnet ile hayatı, islam ile insanlığı buluşturabildiği Ölçüde sorumluluğunu yerine getirmiş olur.