"Onu seviyorum ;ama bu geçecek, bu geçmeli, bu geçmeden olmaz ; geçiyor hatta, duyuyorum.... Kim bilir, belki de bugünden sona erer, çünkü ondan nefret ediyorum, çünkü siz burada benimle birlikte ağlarken o bana güldü, çünkü siz beni geri çevirmediniz onun gibi, çünkü siz seviyorsunuz, ama o sevmedi beni, çünkü ben sizi, sonuçta ben de seviyorum... Evet, seviyorum! Sizin beni sevdiğiniz gibi seviyorum; tabii ben de bunu sizden önce söyledim, siz de işittiniz - seviyorum çünkü siz ondan iyisiniz, çünkü siz ondan daha soylusunuz, çünkü, çünkü o..... "
Zavallıcığın heyecanı öyle güçlüydü ki bitiremedi, başını omzuma, sonra göğsüme yasladı ve acıyla ağlamaya başladı.."