Kitabı büyük bir merakla ve heyecanla elime aldım. Livaneli romanlarını çok severim. Ama vasat bir roman. Çünkü romanda bir anda işkenceden kurtuluyor bir anda başka bir yere gidiyor. Arada anlatılmayan kayıp yıllar var. Ayrıca 1980 yılına giden yol ve 1970li yıllarda yapılanlar öyle hop diye geçilecek zamanlar değil. Ayrıca iyi bir Livaneli hayranları bilir burada kendi hayatını anlatmış. Babasıyla ilgili bölüm, ankarada olmaları, eşi-eşinin de lise aşkı olması ve tek kızı olması, hapisaneye girmesi,sürgünlük …. Belki de bu yüzden olaylar yüzeysel geçilmiş, çarpıcı bir son verilmemiş.