Öncelikle bir okuma kitabı değil uygulama kitabı. Aldigimdan beri başucumda duruyor. Kendimi üzgün, öfkeli hissettiğim zamanlarda açıp okuyorum. İyi hissettiriyor.
Özellikle son bölüm beni o kadar etkilediki kitabı kapattıktan sonra on dakika yerimden kalkamadım, kaygi, kontrolcülük, iskoliklik gibi, sosyal ilişkiler konusunda öneriler veriyor. Yazarın diğer kitapları genelde ilişkiler üzerineydi, bu son kitabı daha çok beğendim.
Kemal Bilbaşar gerçekten Türk edebiyatinin en değerli, gözlemci ve tasvirci yazarlarından biri. Cemo ve memo dan sonra yine muhteşem bir kitap. Tarih, sosyoloji, cografya ve mükemmel bor olay kurgusuyla kitap 700 sayfa olmasına rağmen akıp gidiyor. 300 yıl önce, Osmanlı zamanında cerkezlerin yasayisini ve onları muslumanlastirma çabalarını, hangi zorlu koşullarda yapıldığını anlatıyor. Yine dersim katliamindan sonra cerkezlerle ilgili hiç bilmediğim şeyleri de Kemal Bilbaşar sayesinde öğrendim. Ferah Ali Paşa ve kendisi de cerkes bir anneden Dünya ya gelen yazara rahmetle...