Bir şairimiz bir dostuna hediye ettiği resmin altına "Ağlarım hatıra geldikçe gülüştüklerimiz!" diye yazmıştır. Bu da güzel sözdür. Çünkü en iyi hatıra gülerek geçen günlerin hatırasıdır.
Yaratıcı güçleriyle akan bu nehrin(Nil) nereden kaynaklandığını hiç kimse bilmiyordu. Firavunlar, kaynağın ölüler diyarında akan bir yeraltı ırmağı olduğuna inanıyorlardı.