Fıtri ve kadim olana karşı, farkında veya değil, her ne şekilde olursa olsun direnç göstermişsem, zaman içinde, bu durum beni silindir gibi altına alıp ezmiş. Nasıl ki mevsimler, binlerce yıldır kendi sıralarını takip ediyor, nasıl ki kar ve yağmur, hiç değişmeden aynı şekilde yağmayı sürdürüyor, nasıl ki güneş aynı şekilde doğup batıyor… Tabiatta her ne varsa insanda da var… Sanki –kendi adıma- ben bu sırayı değiştirme cabası içinde olmuşum. Güneş üzerime doğuyor, ben yorgunluğuma, miskinliğime, bereketsizliğime boşuna cevap arıyorum. Bir hocamıza sormuşlardı: “Hocam, sabah namazına nasıl kalkacağız? Hocamız gülümsemiş ve manidar bir cevap vermişti: “Müslüman gibi yatarsanız kalkarsınız!”