"Kadın insandır biz insanoğlu" der Neşet Ertaş.
Kadına güzellemeler yapmak, hele kadın şudur kadın şöyle muazzam bir mucizedir gibi cümleler kurmak niyetinde hiç değilim Evet kadın öyledir, kadın her şeyden öte var edendir. Ne var ki bu tür güzellemelerin işe yaramadığı gün gibi aşikar. O zaman başka bir şey gerek bizlere, o da ne biliyor musun, gayet basit. Ayakkabılarınızı degistirin zihnen ya da fiziksel. Yani eğer erkeksen hayatındaki kadının hayatını bir gün olsun sen prova et, kadın isen de erkeğin hayatını da sen prova et. Yaşadığımız zorlukları görünce hak vereceğiz zaten gibi bir klişe için değil bu önerim. Aksine birbirimizin tamamlayıcısı olduğumuzu görmek için bu söylediğim. Bunu yaparken sakın "akıl verme", "bu böyle mi olur böyle yaparsan tabi zorlanırsın" deme sadece o ne yapıyorsa sen de onu yap. Eğer uygularsan işte o zaman göreceksin bir bütünün parçaları olduğumuzu, hayata ve olaylara hangi açılardan baktığımızı, hassasiyetlerimizi, arkasında ne gibi iyi niyetlerimizin olduğunu ve nasılda kodlarımıza rağmen onlara aykırı hayatlar yaşadığımız için başımıza gelenlerin geldiğini.
Ve belki o zaman anlayacaksın, kadın erkek diye cinsiyetçi ayrımları bırakınca birlikte insan olacağımızı. Önce insanız sonra kadın ve erkek, hatta kadın+erkek=hz.insan belki de...