İnsanlar kendi emekleriyle yaşamayı bırakmış ve başkalarının emeğine haset duymaya başlamışlar. Eskiden insanlar böyle yaşamazdı. Onlar Tanrı’nın buyurduğuna uygun yaşar, kendi paylarına düşenle yetinir, başkalarının malına göz dikmezdi.
İhtiyar cevap verdi:
“Benim tarlam Tanrı’nın topraklarıydı. Ekip biçtiğim her yer benim tarlamdı. Toprak bedavaydı, sahiplenilecek bir şey değildi. İnsan bir tek kendi emeğini sahiplenebilirdi.”