Stefan Zweig gençlik dönemi yapıtlarından olan bu kitapta, öğrenim için Viyana’ya giden genç bir tıp öğrencisinin, büyük kentin gerçekliğine uyum sağlama ve yetişkinliğe adım atma sürecini anlatır. Yazarın sonraki yapıtlarında da sıkça gördüğümüz bir temanın peşine henüz kariyerinin başında düştüğünü; gaddar bir dünyada varoluşunu sürdüremeyecek kadar kırılgan insanların acılarını, baştan beri dert edindiğini gözler önüne sermektedir #k:107438.