Aziz Thomas¹ bize, "Tanrı saf eylem, cinsi de özellikleri de bilinemeyecek bir biçimdir; O tabiat ve faildir ve bir öz, bir iştirakçi ve bir kelâm olarak var olur"
Kavrayışım ne kadar ödlek olursa olsun, kendiliğinden var olan zorunlu Varlığı idrak edecek güçtedir; fakat hiçliği idrak edecek güçte değildir. Tek bir atomun varlığı, bana göre, varoluşun sonsuzluğunu kanıtlamaktadır. Fakat hiçbir şey bana hiçliği kanıtlamamaktadır.
Doldurulmuş uzamın enginliğini veya her şeyi yapmış ve yine de hâlâ yapabilecek sınırsız
gücü tasavvur edemezsek edemeyelim. Bu sadece bizim idrakımızın zayıflığını daha fazla kanıtlamaya yarar ve bu zayıflık bizi eseri olduğumuz Ebedî Varlığa daha da tabi kılar.