Bu zekâ ebedî midir? Şüphesiz. Zira maddenin sonsuzluğunu kabul de etsem, ret de etsem, onun üstün yaratıcısının ebedi varlığını reddedemem. Şurası açık ki, bu yaratıcı eğer
bugün var ise, her zaman var idi.
"Hiç bir şey hiçlikten gelmez ve hiçbir şey hiçliğe dönemez". Bu özdeyiş kendi içinde öylesine korkunç bir güç taşımaktadır ki, onunla mücadele etmeme mahal vermeden bütün idrakımı zincire vurmaktadır.