Lise çağı bittiğinde, şimdiye dek aileleri veya öğretmenleri tarafından yönlendirilmiş, düzenli saatlerde çalışma kurallarına tabii tutulmuş genç insanlar, kendilerini ansızın koca şehirde, hazırlıksız şekilde yapayalnız bırakılmış, gözetimden ve öğütlerden uzak, bilhassa netçe tanımlanmış bir görevden mahrum bulurlar. Bir sınava hazırlanmak ile yapacağın işin her gün başkası tarafından önüne konulması aynı şey değildir. Biri hariç artık daha fazla yaptırım yoktur. O da ne kadar uzak ve ne kadar etkisiz olursa olsun, sene sonunda başarısız olmaktan duyulan derin korkudur.