Belki de farkederiz aynı tip sıkıntılara göğüs
germişiz neden gerdiğimizi bilmeden tıpkı eskici gibi çabalayıp durmuşuzdur. Bilememişizdir yanımızdakilerin değerini, varsa yoksa sadece çekilen sıkıntılarımız zihnimizde kalabilmiştir. Bir bakmışız kendimizi kaybetmiş, sevdiklerimizi kaybetmiş, dertlerimiz dağ olmuş ve onları büyüten yanlızca biz olmuşuzdur. Tıpkı romandaki gibi hatta günümüzdeki insanlığın hali gibi...