Çünkü insan başka bir insanı öldürdüğünde katil de olsa insan kalır.
Fakat başkasının önünde eğilen veya dalkavukluk yapan insan, artık "insan" değildir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ayrıca neredeyiz? "Neredeyiz" ne demektir? Yani sen, kendi toplumunda değişik kutuplar, farklı iktidarlar, muhtelif yönler, farklı düşmanlar, dostlar, yararsızlar, yüksekler ve alçaklar arasında seninle ilgili olan bütün bu değişik çizgilerde hangi durumda ve hangi konumdasın? Bunu herkes anlamaz. Nerede bulunduklarını bilenler çok azdır..
Bir şiar halindeki o yol şudur: Kendi bilinçli kültürel temellerimiz üzerinde kendimiz olarak kalalım ama Batı karşısında bilinçli ve bağımsız bir şekilde; küserek değil, bilen, kendi ihtiyaçlarına göre seçim yapan birisi olarak taklit etmeyelim, seçelim. Doğu'ya, Batı'yı bu güç ve liderlik merhalesine ulaştıran yolla rehberlik edelim ve aynı merhaleye ulaştıralım. Bu ne taklittir ne de taklidin mutlak manada reddedilmesidir. Olsa olsa ileri bir seçicinin bilinçli taklididir. Çünkü her insan hep taklitçi kalmak için değil, ilerlemek için ileri durumda olanları taklit eder. Zira kültür ve medeniyet anlamında saldırgan Batı karşısında ne gözlerini yummalı ne de ona hayran kalmalıdır.