Hep biz mi hakkımızdan vazgeçeceğiz? Daima hakkından feragat etmek, fedakârlık, bize mi düşecek? Bu feragatimiz, fedakârlığımız takdir edilmekten başka, aleyhimize netice veriyor... En küçük hakkından vazgeçen, affeden, hoş gören insanlardan şüphe ediliyor!
Zayıf gördükleri ve zayıf buldukları için hücum ediyorlar ya! Bütün bu hücumlardan hep kârlı çıkan onlar; daima ziyan, zarar eden biziz...
İnsan, düşerken, düştüğünü pek bilmiyor... Sezse bile, ne derece düşeceğini hiç kestiremiyor... Fakat düştükten sonra düştüğünü ve nasıl, ne derece düştüğünü anlıyor...
Bütün insanlar, birbirinden başka birbirinden ayrı, birbirlerine benzemez görünürler fakat hepsi birbirinin aynıdır. Tahsil, terbiye, muhit, onlara renk, çeşni, haydi biraz müsamahakâr olayım, bir parça da tat verir o kadar... Menfaatlerine dokunulunca, bu renkler silinir, çeşni gider ve yavanlaşırlar.