" Ben baktım, Türk bayrağı,
Atatürk karşımda, cam çerçeveli olduğu için
bayrağın üstünde kendi yansımamı görüyorum.
İçimden yemin ettim, dedim ki:
Gideceğim ve kısmetse orada söz sahibi olacağım,
ondan sonra gelip o namussuzlarla burada uğraşacağım.
O zaman anlamıştım ki burada kalırsam
Amerika'nın kölesi olurum, oraya gidersem
Amerika'nın efendisi olur, buraya gelip
onlarla daha rahat mücadele ederim.
Ve işte bizi gönderdiler."
- Oktay Sinanoğlu, Türk Aynştaynı kitabından...