Kağanlık mertebesi Tanrı tarafından verilmis, Gök Türk Devleti Tann sayesinde yükselmiştir. Tanrı Türklerin hayatıyla doğrudan ilgilenin Layık olmayandan kut ve ülügü (kismet) geri alır. "Ondan sonra Tann öyle buyurduğu için, bahtım, talihim olduğu için, ölecek halkı diriltip doyurdum. Çıplak halkı giyimli kıldım, fakir halkı zengin kıldım, az halkı çok kıldım, güçlü devleti olandan, güçlü hakanı olandan daha iyi kıldım", "Kişioğlu ölmek için yaratılmıştır" yahut "Kül Tegin vadesi gelince öldü" gibi Orhun Yazıtları'ndaki ifadeler eski Türk inanç sistemini yansıtır.