Savaş döneminde dahi düşman tarafından bombalanmayan, saldırıya uğramayan şifahanelerimiz, günümüzde silahların patladığı çalışanların kanının döküldüğü, yaşam veren ellerin toprakla ve ölümle örtülüğü bir mezarlık olmamalıdır.
Biz sağlıkçılara yapılan şiddet olaylarını araştırırken, sadece meslek grubu değil, sağlık çalışanlarının hepsine uygulandığını gördük. Bu araştırmalarımız sonucunda vardığımız sonuç ise şiddetin ortaya çıkma etkenlerinin, "toplum sağlık hizmetine erişememesi" ve eriştiğinde ise karşısında muhatap olarak gördüğü ilk kişiyle polemiğe girmesi ile ortaya çıkmış olduğudur.