Zor değil mi ?
“Nasibim değilse gönlümden al” diye dua ederken, bir yandanda “İnşallah nasibimdir, gönlümdeyken çok güzel, nolur orda kalsın.”
demek...
بز بلبل محرق دم گلزار فراقز
آتش كسيلير گچسه صبا كلشنمزدن
Biz bülbül-i muhrik-dem-i gülzâr-ı firâkız
Ateş kesilür geçse sabâ gülşenimizden.
{Biz ayrılık bahçesinin öyle yanık ve yakıcı öten bülbülüyüz ki bizi serinletmek için gelen sabah rüzgârı gül bahçemizden geçse, ateş kesilir, yanar.}