Ebü'l-Abbas el-Mevsıli(Ra), nefsine derdi ki: "Ey nefis, ne dünyada mülk sahipleriyle birlikte nimetler içinde safa sürüyorsun ne de ahireti kazanmak için abidlerle beraber gayret ediyorsun! Sanki seni cennet ile cehennem arasında hapsedilmiş (ortada kalmış) görüyorum. Ey nefis, Allah'tan utanmıyor musun?"