Anne sevgisinden yoksun büyüyen çocuklar, kendilerini sevmek, diğerlerinin onları seveceğine inanmak veya başkalarını sevmek için gerekli olan temel güven duygusunu geliştiremezler. Yetişkin hayatlarında yabancılaşırlar, içlerine kapanırlar ve başkalarıyla genellikle düşmanca ilişkiler kurarlar.
Dünya kötü bir durumdadır ve her birimiz elimizden gelenin en iyisini yapmazsak daha da kötüsü olacaktır.
Bu yüzden uyanık olalım. İki şekilde uyanık olalım:
Auschwitz'den beridir insanın neler yapabileceğini biliyoruz.
Hiroşima'dan bu yana ise neyin tehlikede olduğunu.
Ben "sahibinin sesini" tekrarlayan papağanlar yetiştirmekle değil, meşaleyi "bağımsız ve hünerli, yaratıcı ve yenilikçi" ruhlara teslim etmekle ilgileniyorum.