Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Talat Paşa'nın Evrak-ı Metrukesi
Sulhun alacağı şekle göre kendimize bir merkez intihâb ederek İslâm ve Türk âleminde çalışmak ve eski İttihad ve Terakki teşkilâtlarını ihya ederek bu yeni muhitte mevcut ihtilâf ve siyasî teşkilâtlan birleştirmek ve her sene kongreler akdederek verilecek kararlan tatbik ettirmeye uğraşmak lâzımdır fikrindeyim.
248 syf.
·
Puan vermedi
·
6 günde okudu
YAVUZ SELİM-İ EVVEL
Babası ll. Bayezid'den (haklı gerekçelerle) tahtı alarak başlayan saltanat hayatında sekiz yıla seksen yıllık icraat sığdırarak adını tarihin şanlı sayfalarına altın harflerle yazdıran çok müstesna bir şahsiyet. Şah İsmail'le mücadele ederek Anadolu'nun şiileşmesini engelleyen bir cihangir. Aynı zamanda İttihad-ı İslam için mücadele
Yavuz Sultan Selim ve Kutsal Emanetler
Yavuz Sultan Selim ve Kutsal EmanetlerYavuz Bahadıroğlu · Panama Yayınları · 2014447 okunma
Reklam
124 syf.
9/10 puan verdi
Yavuz Sultan Selim Han, kısacık iktidarı döneminde ülkesini başarıdan başarıya taşımış, sahip olunan toprak miktarını üç katına çıkarmış ve ittihad-ı İslam adına ömrünü feda etmiş bir Osmanlı sultanıdır. Şehzadeliğinden itibaren kafasında planladığı büyük İslam birliği hayali, onu, hayatının son anlarına kadar gayret ve mücadele içinde olmaya
Yavuz Sultan Selim
Yavuz Sultan SelimYavuz Bahadıroğlu · Nesil Yayınları · 20111,161 okunma
323 syf.
9/10 puan verdi
Necip Fazıl Kısakürek tasavvuf kitapları ile ün yapmış bir yazardır. Bu alanda bir çok eseri var. Son Devrin Din Mazlumları ise bu uğurda yanlışa uğramış insanlardır. Necip Fazıl Kısakürek'te bunları kaleme almıştır. Dili ağır olsa da günümüzde biraz sadeleştirilmiştir. Ağır bir konusu ve dili yüzünden çok zorlanılacak bir kitap. Son Devrin
Son Devrin Din Mazlumları
Son Devrin Din MazlumlarıNecip Fazıl Kısakürek · Büyük Doğu Yayınları · 20082,571 okunma
Kpss tayfası , bu yıl bunu soracaklar ... :q
İslamcılığın devlet politikası olmaktan çıkışı, 1912'de Balkan Savaşları'nın bitmesine denk düşer. O zaman iktidarda olan Ittihat ve Terakki Partisi, daha önce belirtilen milliyetçi akımların etkisiyle İttihad-ı Islam politikasından vazgeçmiş ve Türk milliyetçiliğine yönelmiştir.
İttihad-ı İslâm ciddi bir şekilde son olarak İttihadçılar tarafından I. Dünya Harbi'nin başlangıcında, cihad fetvasıyla kullanılmak istendi, fakat umulan netice alınamadı.
Sayfa 48 - İz YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
SADÂ-YI HAKÎKAT
Tekrâren söylüyorum ki: İttihâd-ı İslâm hakîkatında olan İttihâd-ı Muhammedî’nin (Aleyhissalâtü Vesselâm) ~cihetü’l-vahdeti tevhîd-i İlâhî’dir. ~Peymân ve yemîni de îmândır. ~Encümen ve cem‘iyetleri, mesâcid ve medâris ve zevâyâdır. ~Müntesibîni, umûm mü’minlerdir. ~Nizâmnâmesi Sünen-i Ahmediye’dir (Aleyhissalâtü Vesselâm). ~Kânûnu, evâmir ve nevâhî-i Şer‘iyedir. ===> Bu ittihâd, âdetten değil, ibâdettir.
Bu ittihadın meşrebi muhabbettir. Husumeti ise, cehalet ve zaruret ve nifakadır. Gayr-ı müslimler emin olsunlar ki bu ittihadımız, bu üç sıfata hücumdur. Gayr-i müslime karşı hareketimiz iknadır. Zira onları medeni biliriz. Ve İslâmiyeti mahbub ve ulvî göstermektir. Zira onları munsif zannediyoruz. Laubaliler iyi bilsinler ki, dinsizlikle kendilerini hiçbir ecnebiye sevdiremezler. Zira mesleksizliklerini göstermiş olurlar. Mesleksizlik, anarşilik sevilmez. Ve bu ittihada tahkik ile dahil olanlar, onları taklid edip çıkmazlar. İttihad-ı Muhammedi (Aleyhissalâtu Vesselam) olan İttihad-ı İslâm'ın efkâr ve meslek ve hakikatini efkâr-ı umumiyeye arz ederiz. Kimin bir itirazı varsa etsin, cevaba hazırız.
Divan-ı Harb-i ÖrfiKitabı okuyor
Tekraren söylüyorum ki: İttihad-ı İslâm hakikatında olan Ittihad-ı Muhammedi'nin (Aleyhisselâtü Vesselam) cihet-i vahdeti tevhid-i ilâhîdir. Peymân ve yemini de îmândır. Encümen ve cemiyetleri, mesacid ve medaris ve zevayâdır. Müntesibîni, umum mü'minlerdir. Nizamnamesi Sünen-i Ahmediyedir. (Aleyhissalâtü Vesselam). Kanunu, evâmir ve nevâhi-i Şer'iyedir. Bu ittihad, âdetten değil, ibadettir.
Divan-ı Harb-i ÖrfiKitabı okuyor
606 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.