Platon a göre ruh bizim vücudumuza gelip yerleşmeden öncede var olmuştur. Bir zamanlar idealar diyarındaydı ruh. Bir insan bedeninde yeniden kendine geldiginde mükemmel idealarını unutmuştur artık. Ve sonra birşey olur harika bir süreç başlar. Ruh bu süreç te asıl evini özlemeye baslar . Artık bedeni ve duyusal olarak herşeyi yetersiz ve önemsiz saymaktadır. Bedenin zindanından kaçıp kurtulmayı arzular .
Bir gün yok olacağını kuvvetle hissederse yaşamın nasil sonsuz bir değere sahip olduğunu da asıl o zaman anlıyordu. Madalyonun bir yüzü ne kadar büyük ve belirginse, diğer yüzüde o kadar büyük ve belirgindi .Yasam ve ölüm aynı şeyin iki yüzüydü.