Platon a göre ruh bizim vücudumuza gelip yerleşmeden öncede var olmuştur. Bir zamanlar idealar diyarındaydı ruh. Bir insan bedeninde yeniden kendine geldiginde mükemmel idealarını unutmuştur artık. Ve sonra birşey olur harika bir süreç başlar. Ruh bu süreç te asıl evini özlemeye baslar . Artık bedeni ve duyusal olarak herşeyi yetersiz ve önemsiz saymaktadır. Bedenin zindanından kaçıp kurtulmayı arzular .