Brien’ların ödlek oğlunun nasıl Kanada'ya kaçtığını hayal etmek hiç de zor değildi. Geceleri uyku tutmadığında bu insanlarla hararetli tartışmalara giriyordum. Her şeyde körü körüne, düşünmeden teslim olmalarına ne kadar tiksindiğimi haykırıyordum onlara; aptal milliyetçiliklerinden, gurur duydukları cehaletlerinden. Ya sev ya terket palavralarından, beni anlamadıkları bir savaşa göndermelerinden onları sorumlu tutuyordum. Basit ve sarif bir nedenden ötürü öldürmekte ya da ölmekte tereddüt edersen vatan haini ödleğin tekiydin…