II. Abdülhamit deyince doğal olarak insanın aklına saray, sultan geliyor. Ancak bugün üzerinde yaşadığımız Mısak-ı Milli sınırları, bu topraklar, bize Osmanlı'dan, saraydan,sultandan miras kalmadı. Osmanlı'nın kaybettiği bu toprakları, yüzyıl kadar önce bir bağımsızlık savaşıyla Atatürk ve Türk milleti yeniden vatan yaptı. Demem o ki, Türkiye Cumhuriyeti sarayın,sultanın değil; Meclis'in,milletin eseridir.