Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Artık, şunu söyleyen de kalmadı: "Senin bir ruhun var ve onu kurtarmak lazım." Bunun yerine şu cümle tercih ediliyor: "Senin bir cinsiyetin var ve onu en iyi nasıl kullanabileceğini bulman lazım." "Senin bir bilinçdışın var ve 'o'nun konuşması lazım." "Senin bir bedenin var ve onun haz duyması lazım." "Senin bir libidon var ve onu harcaman lazım." vb.
Ölüm için söylediklerimizi cinsellik için de söyleyebiliriz: "Onu, bilincimizi alıştırdığımız bir zorluğa dönüştüreli pek de uzun bir zaman olmadı."
Reklam
İnsan, yalnızca sahte hakikat düşüncesiyle yaşayabilir. Yaşamını hakikatle sürdürmenin tek yolu budur.
Söyle­min mücadele etmesi gereken şey ne belli bir bilinçdışının sırrı ne de kendi görünümünün yüzeysel uçurumudur ve eğer bir şeyleri yenmek gerekiyorsa, bu anlamın ve karşıtanlamın ağır fantazma­ları ve sanrıları değil, tam tersine anlamsızlığın parlak yüzeyi ve onun olanaklı hale getirdiği bütün oyunlardır.
Baştan çıkarma, söylemin anlamını elinden alan ve onu kendi hakikatinden uzaklaştıran şeydir. Bu haliyle, psikanalizdeki açık söylem ve gizli söylem ayırımının tersidir. Çünkü gizli söy­lem, açık söylemi kendi hakikatinden değil, kendi hakikatine doğru saptırır. Ona, söylemek istemediği şeyleri söyletir; kendi hakikati içinde onun belirlenimlerinin ve derin belirlenimsizlik­lerinin belirginleşmesini sağlar.
Travestiliğin temellerini biseksüellikte aramak yanlış olur. Çünkü, ister karma olsun ister ikideğerli, ister belirsiz olsun ister dönüşmüş, cinsiyetler ve cinsel karakterler gerçekliklerini korur­lar ve cinsiyete ilişkin psişik bir gerçekliğe tanıklık etmeyi sürdürürler. Buna karşın, cinselin bu tanımı gölgede kalmıştır. Ve bu oyun, sapkınlığa denk düşmez. Sapkınlık, öğelerin düzenini yol­dan çıkarmaktır. Oysa burada, yolundan çıkarılan herhangi bir öğe yoktur; yalnızca baştan çıkarılan işaretler vardır.
Reklam
Arzunun da tek dayanağı yokluktur. Bütün varlığıyla talebin içine sokulduğunda, hiçbir kısıtlama olmaksızın kendini işlemselleştirdiğinde bütün gerçekliğini yitirir; çünkü imgelemi olmayan arzu her yerde, ama aynı zamanda da genel­leşmiş bir simülasyon ortamındadır. Arzunun hayaleti, cinselin ölü gerçekliğine musallat olur. Cinsel her yerdedir, cinsellik hariç.
Gerçek giderek büyüyor, gerçek giderek genişliyor, bir gün bütün evren bir gerçekten ibaret kalacak ve gerçeğin evrensel hale gelmesi ölümü getirecek beraberinde.
Baştan çıkarılmada dişilin güçlü bir ironisi vardı; günümüzde bu denli güçlü başka bir ironi de, dişilin belirsizleştir ilmesinde ve bu muğlaklıktadır; bu belirsizlik iç inde onun özne olarak yükseltilmesi, onun nesne konumunun da yükselmesini, yani genelleştirilmiş bir pornografiyi getiriyor beraberinde. Bu öylesine tuhaf bir çakışma ki, özgürleşmeyi hedef alan feminizm, özne ve nesne olma konumlarını birbirinden kesin olarak ayırmak isterken başarısızlığa uğruyor.
"Ataerkil sistemde, eril değerlerin dişil karşısavı olarak görünen her şey, gerçekten toplumsal ve bastırılmış tarihsel bir alternatifi -sosyalist alternatifi ... - oluşturabilir. Ataerkil toplumdan kurtulmak kadına, bir kadın olarak özgün nitelikler atfedilmesini reddetmekten; yani bu niteliklerin toplumsal hayatın bütün alanlarında, çalışma ortamında olduğu kadar eğlence ortamında da serpilip gelişmesine fırsat vermekten başka bir şey değildir. Kadının özgürleşmesiyle birlikte erkek de özgürleşecektir ... " (Actuels, Galilee, s. 33.)
Reklam
Hiçbir şey arzu etmesinler diye, bugüne dek kadınlara, hiçbir istekte bulunmamayı öğretmiştik; bugün ise, hiçbir arzuları olmasın diye her şeyi istemeyi öğretmiyor muyuz? Haz, bütün karanlık kıtanın kodlarını çözdü mü?
Devindirici güç, bir penise sahip olma isteği değil, tersine, kadının döllenme gücü karşısında erkeğin duyduğu kıskançlıktır. Kadının sahip olduğu bu ayrıcalığı ortadan kaldırmak olanaksızdır; bu yüzden de ne pahasına olursa olsun bu doğal ayrıcalığı gözden düşürecek farklı bir toplumsal, siyasal, iktisadi eril düzen yaratmak gerekmiştir.
Travestilik Onlar ne eşcinseldir ne de transseksüel; travestilerin hoşlandığı şey, cinsiyetİn ayırt edilemediği bir oyundur. Başkalarında yarattıkları . ve kendilerini de etkileyen cazibenin kaynağı, alışılageldiği gibi bir cinsiyetİn diğeri karşısındaki çekiciliği değil cinsel hocalama halidir. Onlar, gerçekte ne erkek/erkeklerden, ne kadın/kadınlardan, ne de farklı cinsel varlıklar olarak kendilerini aşırı derecede vurgulayarak tanımlayanlardan hoşlanırlar.
Sanki baştan çıkarma kendi bedenlerinin yapmacıklı bir üslupla sahneye konmasıymış gibi; vasallığın ve fuhşun yazgısıymış gibi, ondan utanıyorlar. Şunu anlamıyorlar: Baştan çıkarına simgeler evrenine hükmetmeyi temsil eder; oysa iktidar, gerçek evrene hükmetmeyi temsil etmekten ibarettir. Baştan çıkarmanın sağladığı egemenlik, siyasal ya da cinsel iktidarın sağladığı egemenlikle bir tutulamaz.
1.074 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.