Batı birincileri •tutucu• ya da •sertlik yanlısı» olarak
adlandırıyor. Gerçek devrimci, gerçek enternasyonalistleri
de bunlara katarak, hepsini birden ·kötü komünistler•,
«Stalinistler diyor. İkincileri Batı kendisine daha yakın
görüyor ve onlara reform yanlıları,ilericiler diyor. Batı iyi komünistler» olarak gördüğü bu ikincilerin sosyalist
ülkelerde kapitalizmin kazasız belasız. yeniden kurulabilmesinde geçiş yönetimleri rolü oynayacakları kanısında.
Şimdiye kadar ki pratik de Batı'nın öngörüsünü doğruladı.
Oysa kapitalist dünyanın halkı ,öylesine köreltilmiş ki kendi gözüne
Batan kazığı görmüyor, başklarının gözüne batan çöpe
ayağa kalkıyor. Hele zavallı Türkiye halkı da daha karnını doyuramazken Romanya halkının, Doğu Avrupa halklarının
lüks tüketimden yoksun bırakılmışlıkları karşısında sövüp
sayıyor;