perperik

perperik
@jiyankhrmn1
Üniversite
23 Ekim 2001
225 okur puanı
Haziran 2020 tarihinde katıldı
10/10
·92 syf.··
Beğendi
·
2022 20. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2022 02:10
Sevgili Tolstoy'un bu eseri diğer eserleri gibi gayet başarılı bir eser olmuş. Uzun zamandır okumak istediğim fakat bir türlü sırasını bulamadığım bir eserdi . Sonunda elime alıp bir gün içersinde bitirebildim. Sürükleyicliği ön planda olan bir eser olduğu için zevkle hızlıca okuyup bitirdim. Yalın bir anlatımla ele alınan ve akıcı bir öykü . Kitap çoğu şeyi öz bir şekilde aktarmış. Anlatılan mesaj net bir şekilde aktarılıyor okura.. Tolstoy, yaşamı boyunca insana dair anlam arayışında olmuş bir filozof. Bu nedenle insanın burada oluş amacının bu kadar basit olamayacağını savunarak aslolanın ne olduğunu bariz bir şekilde göstermiş. Öykü ile ilgili kısımlara çok değinemeyeceğim çünkü kısa bir kitap. Her öykünün sonunda farklı bir aydınlanma ile karşı karşıya kalıyorsunuz. Direkt kitabı alıp okumanızı yeğlerim. Bana sorarsanız, benim kendimce çıkardığım birçok ders oldu okurken.. Bazı sözcükleri okurken daha çok kavramaya başlıyor insan veya yapboz parçaları yerine oturuyor gibi. İnanç, çok hassas bir konu ve bu kitapta da çok açıklayıcı bir şekilde örneklendirildiğini düşünüyorum. Özellikle de ölüm.... Tekrardan ölüm kelimesinin ne kadar ani ve acımasız olduğuyla yüzleştim. Bakınız , ölüm çok ansızdır , çok. Ölüm , bizi hangi duygulardan ansızın alıkoyacak, kim bilir? Neyse , söyleyeceğim o ki, okuyun ve okutun çok farklı bakış açıları uyandırabilir sizlerde de.. İyi okurlar , sevgiyle kalın.
İnsan Neyle Yaşar?Lev Tolstoy · İndigo Kitap · 2017234,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·168 syf.··
2022 16. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Kasım 2022 23:16
Kendi yorumumdur, okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Şöyle başlamalıyım ki, ilk sayfalarda biraz hiddetlenebilirsiniz , sebebi ise sayfalar çok boş bırakılmıştır. Bu sebepten de , kağıt israfı diye de yorumlayabilirsiniz. Fakat içerik olarak gayet güzel bir eser olmuş . " Eylemsiz sevgi olmaz" diye başlanmış. Kitabı bitirirken verilen mesajı daha iyi anladım. Köpek dilinden yazılmış bir eser, bir barınak köpeğinin iç sesi yansıtılmış. Oldukça da başarılı olduğunu düşünüyorum. Günümüz gerçeğiyle, patili hayvanlarımızın durumları çok göz önünde olduğundan eser bir hayvanın iç sesi olarak yansıtılmış . Sevgisizlik ve terk edilmişlik insanları acıttığı gibi hayvanları da acıtır, hatta fazlasıyla. Her yaş grubunun okuyabileceği bir kitap , okunmalı ve okutulmalı. Tekrardan okuduğunuz için teşekkür ederim . Sevgiyle kalın.
1000Kitap
Baldan KaranlıkKemal Hamamcıoğlu · Dex Kitap · 202077 okunma
Puan vermedi·54 syf.··
2021 13. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2021 14:59
Öncelikle şunu söylemek isterim ki kalbime ilmek ilmek işleyen bir kitap oldu. O kadar iyi ve derin hissettirmiş ki bir babanın iç dünyasını. İnce kitaplarıyla çok şey anlatabilen bir yazar Stefan... Mühim olan asla kitabın kalınlığı değil benim için ,mühim olan o kitabın bana ne hissetirdiğidir, bana ne kattıdığıdır. Duygu dolu bir kitaptı. Kalemi o kadar kuvvetli ki kahramanın yaşadığı duyguları siz en içten bir şekilde kalbinizin derinliğinde hissedebiliyorsunuz. Salomonsohn, karısı ve kızı tarafından nasıl dışlandığını ve yalnız kaldığını anlatıyor..Baba bu ihanete uğramış duygusuyla ölüme sürüklenir ve kalbi gerçekten de çökmeye başlar. Kalbi gittikçe ona ağır gelmeye başlar. Ve o kalbi taşıyamaz hâle gelir. Babanın içinde fırtınalar koparken , baba sadece sessiz kalabilmiş . Ve ölümünü beklemiştir. Okunması gereken bir eser...
Bir Kalbin ÇöküşüStefan Zweig · Aperatif Kitap Yayınları · 201920,6bin okunma
Puan vermedi·124 syf.··
Beğendi
·
2020 44. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 03 Aralık 2020 23:55
Öncelikle şu yorumladığım satırları okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Yaşar Kemal'in tüm eserlerinde olduğu gibi bu eserinde de sürükleyiciliği ön planda tutmuş. Haliyle, başladınız mı o kitabı bırakamıyorsunuz . Bu kitapta ilk değinmek istediğim yer ; kitabın bir aşkın üzerine oluşundan ötürü , "seven insana bir saç teli yeter " sözünün burada yaşanmış olması . Bu kitapta başlıca 'aşkın fedakârlık olduğu ' vurgulanmıştır . Gülbahar 'ın ; Ahmed'e, Memo'nun Gülbahar'a olan âşkı bir hayli kitaba renk katmış . Memo'nun , Gülbahar'ın mutluluğu için yaptığı onlarca fedakârlıklar .. Kalbimi çok derinden etkileyen bir kısım ise ; Gülbahar, Ahmed 'i zindanda görmek için defalarca Memo'dan rica eder . Memo , Gülbahar 'a aşık olduğu için onu reddetmek istemez. Günlerden bir gün Gülbahar tekrar Ahmed'i görmek ister ve Memo'ya : yeter ki onu göreyim ne istersen veririm der . Memo bu lafının üzerine ondan bir kaç tane saç telini ister. Gülbahar kesip ona verir. Gülbahar ile Ahmed bir gece boyunca beraber kalırlar. Memo saatlerce onları izleyedurur. Sonrasında bir uçurum kenarına gidip intihar eder. Memo'yu bulduklarında, sol elini yummuş yüreğine koymuştur. Ve intihar etmeden önce Paşa'ya kullandığı son söz " yeryüzünde alacağımı aldım, dünyaya doydum gidiyorum" olmuştur. Her aşk fedakârlık istermiş, her yürek sevgiye açmış. Ve her aşkta yarım kalan hikayenin , fedakâr bir kahramanı varmış.
Ağrıdağı EfsanesiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202536,2bin okunma